Vill bara säga att..

Nu förtiden känns det som om ingen får skaffa sig en egen åsikt längre. Man ska vara smal som en pinne, har världens största bröst men samtidigt så är det så fel som det bara kan bli. Har man allt det där så blir man utpekad och är "konstig". Duger ingenting längre?
Man ska sträva efter "perfektion" men man ska absolut inte uppnå det. För nejnej, då kommer hela landet-lagom och går till attack.
Jag säger nu inte att det här har råkat ut för mig, men jag vet att det är så här verkligheten ser ut. Vart man än tittar så är det tips om hur man ska kunna gå ner i vikt, förbättra sexlivet eller se yngre ut än vad man är. Vad hände med verkligheten och att man duger som man är?
Fine, man ska tänka på sin vikt men inte på ett sånt här sett. Jag har aldrig träffat en riktigt överviktig person, men säkert två tredjedelar av de personerna som man lär känna tycker att dom är det. Eller bara tycker allmänt att de är tjocka fastän de inte är det. Hur sjukt är inte det egentligen?
Det är samma med sex. Verkligeheten är inte som på film, eller som i porr heller för den delen. Så varför har alla denna prestationsångest?
Sanningen är att människan är ett djur och en av de mest grundläggande drifter vi har är sexdriften. Det betyder att alla vet hur man gör instiktivt. Sen kan vara bättre eller sämre, men alla kan ändå. Verkligheten är inte en film och man ska inte må dåligt bara för att den inte är precis som i filmen heller.
Det finns nog ingenting som är fulare än män och kvinnor som gör ansiktslyft eller använder botox. Bara för att man blir äldre och kroppen ändras så behöver man inte klä sig som en jävla påse nötter och sluta bry sig. Nej, man ska älska det. Man behöver inte klä sig som en gammal bull-momma så fort man passerar 50-strecket.
När jag blir äldre önskar jag att jag blir som min farmor. Hon tar hand om sig själv och ser snygg ut fast hon är pensionär. Helt jäkla underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0